Hungarian goose down, new balance and desigual

Home-business Budapest

Home-business Budapest

7 tipp a hatékony home office-hoz

2020. október 07. - Jozsef.Nemeth

Akárcsak az irodai munkának, az otthoni munkának is megvannak a maga előnyei és hátrányai, legyen szó hosszabb ideig tartó home office-ról, vagy csak néhány napot igénybe vevő időtartamról. Bár való igaz, hogy otthonról dolgozva nem kell reggelente a dugóban állni, és akár a kedvenc fotelünkből is részt vehetünk egy online megbeszélésen, könnyen elveszhetünk az otthon kényelmében - ami munkafeladataink teljesítésének szempontjából nem túl előnyös.

A hatékony munkavégzés szempontjából fontos, hogy otthoni munka esetén is kialakítsuk szokásainkat, megtervezzük a napi munkafolyamatainkat, és az időnket strukturáltan beosszuk. Hogy hogyan? Tekintse át kollégáink 7 tippjét, melyek segíthetnek a lehető legtöbbet kihozni a home office munkanapokból is!

  1. Kövesse irodai szokásait otthon is!

IT Tanácsadónk, Gergő úgy próbálja az otthoni munkanapokat gördülékenyebbé tenni, hogy otthon is tartja magát azokhoz a bevált gyakorlatokhoz, melyeket az irodában is alkalmaz:

„Mindent megpróbálok ugyanúgy csinálni, mint amikor az irodában vagyok: zenét hallgatok, ha koncentrálnom kell, vagy éppen csendes, nyugodt környezetet teremtek, ha videókonferencián veszek részt. Beszélgetek a kollégáimmal, ha kávészünetet vagy ebédszünetet tartok. Ha van rendszer a home office-ban, akkor a hatékonyság nem kérdés, hanem állapot. Ha van kutyád, az extra segítség. �”

  1. Készítsen listát teendőiről!

Toborzással foglalkozó kolléganőnk, Lilla azt tanácsolja, hogy írjuk össze mi mindennel szeretnénk foglalkozni:

„Hozd ki a legtöbbet ebből a helyzetből! Ha a napi feladataid mellett a szokásosnál több időd marad, fordítsd olyan dolgokra, amikre eddig nem volt időd. Írd össze, mi az, amivel már régóta szerettél volna foglalkozni, amit hosszú ideje szeretnél megvalósítani; legyen ez például egy blog megírása, vagy egy online kurzus, és hajrá! �”

  1. Vonja be gyermekeit is az otthoni feladatokba!

HR-esünk, Szilvi ad néhány tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan hozzuk ki az otthoni munkából a legtöbbet, még akkor is, ha a gyerekek is ott vannak velünk:

„Ha home office-ban vagy gyerekekkel, fontos, hogy tartsátok a napi rutint amennyire csak lehet. Egyezzetek meg előre, kinek mi lesz a feladata, mikor mit lehet/kell csinálni. Mindenkinek legyen feladata – még a legkisebbeknek is! Nálunk a házimunkát is felosztottuk, melyik gyerek minek a felelőse. Minden reggel tartjuk a szokott rutint (reggeli, öltözés, ágyazás, stb.), aztán a házimunka, majd az online tanulás, ebéd együtt – ezt nagyon élvezik. Délután 3-tól lehet filmet nézni, amíg mi, szülők befejezzük a munkát. Este pedig hatalmas társas és kártya partik. Persze lehet egy napirend, terv a legjobban felépített, azért készülj fel, hogy kemény menet lesz! Mi a lefekvésnél, este mindig átbeszéljük a napot, és szerencsére arra jutunk, hogy azért jó így együtt! �”

  1. Legyen egy kicsit a szabadban!

Szoftverfejlesztőnk, Ági javaslata az, hogy tartsuk a reggeli szokásainkat, és lehetőség szerint kicsit menjünk ki a szabadba is a friss levegőre:

"Ne változtass a reggeli rutinodon: kelj fel, öltözz fel, indulj el otthonról... és sétálj 30 percet! Ennyi idő alatt letudod a WHO által ajánlott napi lépésszám felét, és rá tudsz hangolódni a munkára is."​

  1. Figyeljen a munkaidőre!

Sales-es kolleginánk, Eszter arra emlékeztet minket, hogy tartsuk be a munkaidőt, és figyeljünk a munka és a magánélet közti egyensúlyra:

„Az otthoni munkavégzés során nehézséget okozhat a munka-magánélet egyensúlyának megtartása. Emiatt fontos, hogy a munkaidő végeztével pakoljuk el munkaeszközeinket, valamint fizikailag is távolodjunk el otthoni munkaállomásunktól. Emellett napközben segítségül hívhatunk olyan időzítő applikációkat (pl.: Forest: Stay focused), amelyek vizuálisan is ösztönöznek minket a koncentrálásra, így támogatva, hogy ne csúszunk ki a munkaidőnkből.”

  1. Ne hagyja ki a reggeli rutin feladatait!

Szoftvertesztelőnk, Erik azt tanácsolja, hogy még home office-ban is tartsuk meg a napi rutinjainkat, és a reggeli szokásainkat:

"Könnyű kihagyni a reggeli rutint, ha nem kell elmenni otthonról, viszont a fókusz megszerzéséhez elengedhetetlen: ezért azt ajánlom, ne hagyd ki a fogmosást, fésülködést, öltözködést, semmit, amit amúgy is csinálnál. Cipőt ugyan nem húzok itthonra, de az első reggeli meeting-re a szokásos kávémmal érkezem a gépemhez. :)"

  1. Alakítsa ki a megfelelő munkakörnyezetet

Szoftverfejlesztő kollégánk, Sanyi azt javasolja, hogy hozzunk létre egy olyan munkakörnyezetet, melyben produktívak tudunk lenni még az otthon kényelmében is:

"Fordíts figyelmet a munkakörnyezeted kialakítására! Mivel itt fogod tölteni a napnak a legnagyobb részét, ezért fontos, hogy ez a környezet nyugodt, kényelmes és az egészségedre pozitív hatású legyen.

Önnek is vannak bevált gyakorlatai home office esetére?

Bátran ossza meg velünk kommentben, hogy ön hogyan hozza ki a legtöbbet az otthoni munkavégzésből, szívesen meghallgatjuk ötleteit!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://homebusinessbudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr3816230670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Kisteherautó bérlés, Ford, Suzuki chiptuning, Szőnyegtisztítás, menedzserszűrés

teherautó bérlés Budapest teherautó bérlés budapest ford chiptuning kisteherautó bérlés, lakberendezés suzuki chiptuning onlinemarketing101 iphone szerviz down pillow fűtésszerelő Budapesti teherautó bérlés Kisteherautó bérlés, Ford, Suzuki chiptuning, Szőnyegtisztítás, menedzserszűrés