Hungarian goose down, new balance and desigual

Home-business Budapest

Home-business Budapest

7 tipp a hatékony home office-hoz

2020. október 07. - Jozsef.Nemeth

Akárcsak az irodai munkának, az otthoni munkának is megvannak a maga előnyei és hátrányai, legyen szó hosszabb ideig tartó home office-ról, vagy csak néhány napot igénybe vevő időtartamról. Bár való igaz, hogy otthonról dolgozva nem kell reggelente a dugóban állni, és akár a kedvenc fotelünkből is részt vehetünk egy online megbeszélésen, könnyen elveszhetünk az otthon kényelmében - ami munkafeladataink teljesítésének szempontjából nem túl előnyös.

A hatékony munkavégzés szempontjából fontos, hogy otthoni munka esetén is kialakítsuk szokásainkat, megtervezzük a napi munkafolyamatainkat, és az időnket strukturáltan beosszuk. Hogy hogyan? Tekintse át kollégáink 7 tippjét, melyek segíthetnek a lehető legtöbbet kihozni a home office munkanapokból is!

  1. Kövesse irodai szokásait otthon is!

IT Tanácsadónk, Gergő úgy próbálja az otthoni munkanapokat gördülékenyebbé tenni, hogy otthon is tartja magát azokhoz a bevált gyakorlatokhoz, melyeket az irodában is alkalmaz:

„Mindent megpróbálok ugyanúgy csinálni, mint amikor az irodában vagyok: zenét hallgatok, ha koncentrálnom kell, vagy éppen csendes, nyugodt környezetet teremtek, ha videókonferencián veszek részt. Beszélgetek a kollégáimmal, ha kávészünetet vagy ebédszünetet tartok. Ha van rendszer a home office-ban, akkor a hatékonyság nem kérdés, hanem állapot. Ha van kutyád, az extra segítség. �”

  1. Készítsen listát teendőiről!

Toborzással foglalkozó kolléganőnk, Lilla azt tanácsolja, hogy írjuk össze mi mindennel szeretnénk foglalkozni:

„Hozd ki a legtöbbet ebből a helyzetből! Ha a napi feladataid mellett a szokásosnál több időd marad, fordítsd olyan dolgokra, amikre eddig nem volt időd. Írd össze, mi az, amivel már régóta szerettél volna foglalkozni, amit hosszú ideje szeretnél megvalósítani; legyen ez például egy blog megírása, vagy egy online kurzus, és hajrá! �”

  1. Vonja be gyermekeit is az otthoni feladatokba!

HR-esünk, Szilvi ad néhány tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan hozzuk ki az otthoni munkából a legtöbbet, még akkor is, ha a gyerekek is ott vannak velünk:

„Ha home office-ban vagy gyerekekkel, fontos, hogy tartsátok a napi rutint amennyire csak lehet. Egyezzetek meg előre, kinek mi lesz a feladata, mikor mit lehet/kell csinálni. Mindenkinek legyen feladata – még a legkisebbeknek is! Nálunk a házimunkát is felosztottuk, melyik gyerek minek a felelőse. Minden reggel tartjuk a szokott rutint (reggeli, öltözés, ágyazás, stb.), aztán a házimunka, majd az online tanulás, ebéd együtt – ezt nagyon élvezik. Délután 3-tól lehet filmet nézni, amíg mi, szülők befejezzük a munkát. Este pedig hatalmas társas és kártya partik. Persze lehet egy napirend, terv a legjobban felépített, azért készülj fel, hogy kemény menet lesz! Mi a lefekvésnél, este mindig átbeszéljük a napot, és szerencsére arra jutunk, hogy azért jó így együtt! �”

  1. Legyen egy kicsit a szabadban!

Szoftverfejlesztőnk, Ági javaslata az, hogy tartsuk a reggeli szokásainkat, és lehetőség szerint kicsit menjünk ki a szabadba is a friss levegőre:

"Ne változtass a reggeli rutinodon: kelj fel, öltözz fel, indulj el otthonról... és sétálj 30 percet! Ennyi idő alatt letudod a WHO által ajánlott napi lépésszám felét, és rá tudsz hangolódni a munkára is."​

  1. Figyeljen a munkaidőre!

Sales-es kolleginánk, Eszter arra emlékeztet minket, hogy tartsuk be a munkaidőt, és figyeljünk a munka és a magánélet közti egyensúlyra:

„Az otthoni munkavégzés során nehézséget okozhat a munka-magánélet egyensúlyának megtartása. Emiatt fontos, hogy a munkaidő végeztével pakoljuk el munkaeszközeinket, valamint fizikailag is távolodjunk el otthoni munkaállomásunktól. Emellett napközben segítségül hívhatunk olyan időzítő applikációkat (pl.: Forest: Stay focused), amelyek vizuálisan is ösztönöznek minket a koncentrálásra, így támogatva, hogy ne csúszunk ki a munkaidőnkből.”

  1. Ne hagyja ki a reggeli rutin feladatait!

Szoftvertesztelőnk, Erik azt tanácsolja, hogy még home office-ban is tartsuk meg a napi rutinjainkat, és a reggeli szokásainkat:

"Könnyű kihagyni a reggeli rutint, ha nem kell elmenni otthonról, viszont a fókusz megszerzéséhez elengedhetetlen: ezért azt ajánlom, ne hagyd ki a fogmosást, fésülködést, öltözködést, semmit, amit amúgy is csinálnál. Cipőt ugyan nem húzok itthonra, de az első reggeli meeting-re a szokásos kávémmal érkezem a gépemhez. :)"

  1. Alakítsa ki a megfelelő munkakörnyezetet

Szoftverfejlesztő kollégánk, Sanyi azt javasolja, hogy hozzunk létre egy olyan munkakörnyezetet, melyben produktívak tudunk lenni még az otthon kényelmében is:

"Fordíts figyelmet a munkakörnyezeted kialakítására! Mivel itt fogod tölteni a napnak a legnagyobb részét, ezért fontos, hogy ez a környezet nyugodt, kényelmes és az egészségedre pozitív hatású legyen.

Önnek is vannak bevált gyakorlatai home office esetére?

Bátran ossza meg velünk kommentben, hogy ön hogyan hozza ki a legtöbbet az otthoni munkavégzésből, szívesen meghallgatjuk ötleteit!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://homebusinessbudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr6216230670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása